kwalitatieve leads

Leadgeneratie op de juiste manier vind je hier!

Voor bedrijven en ondernemers is het tegenwoordig best lastig om kwalitatieve leads te genereren. Desondanks vormt het leadgeneratie-proces een uitgesproken kans om uw doelgroep te bereiken
en van hieruit meer producten of diensten te verkopen.

Leadgeneratie bureau

Ook voor start-up en beginnende ondernemers

Het belang van leads
genereren

Het genereren van leads vertaalt zich in een proces waarbij mensen die hun interesse hebben getoond in een bepaald product of service, als zijnde potentiële klanten in kaart worden gebracht.

Tegenwoordig kunnen leads uit zowel online als offline bronnen verkregen worden, waardoor bedrijven meerdere marketingstrategieën hierop los kunnen laten. Door naar de meest relevantie strategie op zoek te gaan en deze zo effectief mogelijk in te zetten, kunnen bedrijven met leadgeneratie een noemenswaardig voordeel behalen.

Strategieën om kwalitatieve
leads te genereren

In principe bestaan er twee overkoepelende strategieën om leads te genereren.
Dit zijn ook direct de strategieën die het grotendeel van alle bedrijven gebruiken voor leadgeneratie. Dit zijn namelijk de inkomende leadgeneratie en uitgaande leadgeneratie.

Inkomende leadgeneratie wordt ook wel Inbound Lead Generation genoemd en behoort tot de meest effectieve methodes om leads te genereren. Potentiële klanten worden via de website of social-mediakanalen van het bedrijf omgezet in leads.

Om nieuwe potentiële klanten naar de website van een bedrijf te sturen, wordt gebruikgemaakt van diverse marketinginstrumenten zoals; contentmarketing, social media marketing of zoekmachinemarketing.

Bij de inkomende leadgeneratie richten bedrijven zich op klanten die vanuit eigen initiatief al online naar de producten of diensten van het bedrijf hebben gezocht.

De tweede strategie om leads te generen is de uitgaande leadgeneratiestrategie ook wel Outbound Lead Generation genoemd. Uitgaande leads worden doorgaans gecreëerd als het bedrijf gerichte communicatie/berichten naar een doelgroep stuurt, zonder dat deze groep vooraf interesse heeft getoond in de service en/of diensten van het bedrijf

Dit vertaalt zich doorgaans in een proces waarbij callcenters ’s avonds laat nog mensen bellen met een leuke aanbieding, zonder dat deze mensen hier vooraf interesse in hebben getoond.

Het leadgeneratie
stappenplan

Met onderstaande stappenplan helpen wij dagelijks bedrijven en ondernemers bij het genereren van meer kwalitatieve leads. Over het algemeen bestaat het leadgeneratie proces uit 6 stappen:

Stap 1

Interesse van de doelgroep wekken door middel van marketinginstrumenten waaronder contentmarketing, social media marketing, advertenties, banners en andere vormen van reclame.

Stap 2

Deze stap is het moment dat een potentiële klant interesse toont in een product/dienst en bijvoorbeeld een e-mailadres achterlaat, op een CTA klikt, of contact opneemt met de klantenservice

Stap 3

Het gaat over het afkaderen van de leads. Een lead wordt afgekaderd op basis van de mate van interesse bij de klant. Hierbij neemt de klantenservice of een extern callcenter contact op met de potentiële klant, om te controleren of de getoonde interesse in het product of dienst ook daadwerkelijk gegrond is geweest.

Stap 4

Na het afkaderen van de leads, start de fase van klantbetrokkenheid. Om kwalitatieve leads te genereren, zullen bedrijven hun communicatie zorgvuldig moeten afstemmen op de wensen van de potentiële klant. Dit kan bijvoorbeeld door deze mensen op de hoogte houden van nieuwe producten, aanbiedingen, services, diensten etc.

Stap 5

Via deze klantbetrokkenheid zorgt het bedrijf ervoor dat de kwalitatieve leads de fase bereiken waarbij het product of dienst wordt gekocht.

Stap 6

Zodra de leads zijn omgezet in betalende klanten, dient het bedrijf elke vorm van feedback van klant serieus te nemen, zodat de mate van klanttevredenheid gewaarborgd blijft.

Structurele resultaten boeken?

Onze experts staan klaar voor uw succes. Neem gerust contact op.