zoekmachine optimalisatie

SEO is onmisbaar voor bedrijven die online willen groeien

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en vormt een proces waarbij de content van een website of webshop wordt geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals Google en Bing.

Zoekmachine optimalisatie bureau

Naar de eerste pagina in Google met je website of webshop

Wat is de kracht van SEO?

Het meest belangrijke doel binnen het kader van zoekmachine optimalisatie is dat een website meer bezoekers vanuit zoekmachines kan genereren. Daarnaast zorgt SEO ervoor dat de verschillende pagina’s van een website hoger geïndexeerd kunnen worden door de zoekmachines.

De relevantie van een website of webshop kan namelijk een stuk beter worden ingeschat, door de crawlbots van de zoekmachines. Deze zogeheten crawlers scannen de pagina’s van een website en beoordelen deze vervolgens aan de hand van bepaalde richtlijnen die hiervoor gelden.

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

In de praktijk zorgt SEO ervoor dat zoekmachines niet alleen de beste, maar ook de meest relevante content aan gebruikers kan presenteren. Wanneer iemand bijvoorbeeld Google gebruikt om bepaalde informatie op te zoeken, dan zal deze persoon altijd de meest relevante pagina’s bovenaan de lijst met resultaten te zien krijgen.

Voor de meeste bedrijven zit het knelpunt vooral bij het schrijven van geoptimaliseerde webteksten, die volledig voldoen aan de richtlijnen die zoekmachines hiervoor hebben opgesteld.

Daarnaast kunnen zelfstandig ondernemers binnen no-time in deze richtlijnen verdwaalt raken, waardoor hun websites nauwelijks bezoekers vanuit de zoekmachines zullen genereren.

Om ervan verzekerd te zijn dat een website optimaal kan presteren, is het van belang dat de pagina’s en webteksten op basis van relevante zoektermen worden gecreëerd. Ook de code waarop de website is gebouwd, kan invloed op deze prestaties hebben.

Het belang van een
SEO-strategie

Binnen het kader van zoekmachine optimalisatie wil elk bedrijf het liefst zo snel mogelijk resultaten boeken. Om dit te realiseren is een passende SEO-strategie nodig. Ook is het van belang dat alle SEO-richtlijnen correct worden geïmplementeerd.

Aangezien dit voor zelfstandig ondernemers vaak een groot deel van hun kostbare tijd vraagt, kan het verstandig zijn om de SEO gerelateerde taken aan een professional over te laten.

Hoe verbeter je
de huidige SEO?

Zoekmachines zoals Google en Bing blijven hun SEO-richtlijnen continu bijwerken. Hierdoor kan het werk van een professional een groot verschil maken in het aantal potentiële klanten die vanuit Google op de bedrijfswebsite terecht komen. Hieronder staan een aantal tips waarmee de huidige SEO-strategie verbeterd zou kunnen worden.

Zoek relevante keywords/zoekwoorden

Één van de meest belangrijke stappen is de zoektocht naar relevante zoekwoorden. Hiervoor is het van belang dat er vanuit de doelgroep wordt beredeneerd. Welke zoekwoorden gebruikt de doelgroep om informatie op te zoeken?

Relevante zoekwoorden die vaak worden gezocht in Google, kunnen in de toekomst meer bezoekers opleveren dan zoektermen waar minder vaak op wordt gezocht. Doorgaans worden de meest bruikbare termen in een lijst opgeslagen, zodat deze lijst bij het creëren van nieuwe webcontent geraadpleegd kan worden.

Relevante content creëren en optimaliseren

Het schrijven en optimaliseren van relevante content voor websitebezoekers speelt een belangrijke rol binnen elke SEO-strategie. Behalve een succesvolle contentstrategie, is het van belang dat de content ook daadwerkelijk interessant en van toegevoegde waarde is voor bezoekers.

Blogberichten en webteksten van hoge kwaliteit zullen doorgaans hoger in de resultaten van Google terecht komen. Verder kan het plaatsen van relevante links naar andere pagina’s, zowel intern als extern, zorgen voor een betere plek in de resultaten.

Let op de gebruikerservaring

De kracht van SEO vertaalt zich ook in het optimaliseren van de gebruikerservaring. Naast het schrijven van webteksten, is het van belang om rekening te houden met de wensen van website bezoekers.

Interessante teksten met daarin waardevolle informatie voor de doelgroep, zal doorgaans sneller leiden tot een stijging in de resultaten van zoekmachines. Daarnaast zorgt dit ervoor dat bezoekers langer op de website verblijven waardoor meestal ook het conversiegehalte van de website stijgt.

Vraag hulp van een SEO-professional

De meeste SEO-richtlijnen kunnen door bedrijven zelf worden geïmplementeerd. Echter biedt de hulp van een SEO-professional vaak net dat beetje extra om online succesvol te worden.

Bij Brinx helpen wij bedrijven en zelfstandig ondernemers bij het genereren van meer bezoekers van uw bedrijfswebsite.

Wilt u meer weten over de SEO?

Onze SEO specialisten staan klaar voor uw succes. Neem gerust contact op.